Od začátku roku odstranilo Hlinsko z ulic celkem patnáct autovraků

Nepojízdné autovraky jsou problémem mnoha měst, Hlinsko ale aktivně podniká kroky, díky kterým se je daří postupně odstraňovat z ulic, kde zabírají cenná parkovací místa a představují také riziko pro životní prostředí. Oleje, paliva a další nebezpečné látky mohou z rezavých vozidel unikat do půdy a vody, což má negativní dopady na místní ekosystém. Problematikou autovraků se v Hlinsku zabývá Městská policie, která jen v letošním roce odstranila patnáct nepojízdných vraků.

„Od začátku roku se nám v Hlinsku podařilo vyřešit celkem patnáct autovraků. Tato problematika se ale týká vraků, které jsou na pozemcích města. Víme o tom, že na uzemí města jsou i další vraky, ale pokud jsou zaparkované na soukromém pozemku, je legislativně velice obtížné z pozice samosprávy s tím cokoliv udělat. Na co ale máme vliv nebo možnost řešit, tak Městská policie činí aktivní kroky. Každý vyřešený případ je legislativně nelehký, protože samotný autovrak není možné hned odvézt do kovošrotu, ale musí se dodržovat zákonné lhůty a postupy," sdělil k problematice autovraků starosta Hlinska Miroslav Krčil.

Za autovrak lze považovat vozidlo, které není schopno provozu na pozemních komunikacích. To znamená, že s ním nelze bezpečně jezdit, a to kvůli technickým vadám nebo opotřebení, je výrazně poškozené, například v důsledku dopravní nehody nebo koroze. Za vrak se také považuje vozidlo, které postrádá důležité součásti, jako je motor, převodovka, kola nebo jiné klíčové komponenty, což z něj činí neprovozuschopné. Dalším výrazným znakem je u dlouhodobě odstavených vozidel porost vegetací, pokrytí vrstvou prachu, nebo propadlá technická kontrola. Městská policie proto monitoruje dlouhodobě zaparkované vozy, se kterými nikdo nejezdí.

Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.