Stavební práce na modernizaci mostu a komunikaci v Blatně se blíží do své poloviny

Profilovka
22. 08. 2024

Dopravní omezení v Blatně trvající půl roku je téměř ve své polovině, podle starosty města Miroslava Krčila by stavba mohla pokračovat rychleji. Rekonstrukce druhého blatenského mostu přes řeku Chrudimku je investicí společnosti Správa a údržba silnic Pardubického kraje. Průjezd Blatnem je umožněn po provizorním mostě vozidlům do 3,5 tuny a s povolením průjezdu od MÚ Hlinsko, provoz je navíc řízen pomocí semaforů.

„Zatím nám nikdo neříkal, že by se stavební práce neměly stihnout. Mně z laického pohledu se zdálo, že stavební činnost není tak efektivní a dynamická, jak bych si představoval. Kontaktoval jsem zástupce společnosti Správy a údržby silnic Pardubického kraje, aby zkontrolovali, jestli to termínové rozložení projektu je dodržováno. Upozornil jsem je, že si nemůžeme dovolit zbytečné prodlužování stavby, protože to výrazně ovlivňuje dopravní situaci směrem do Hlinska a také v Blatně. Naším zájmem je, aby se stavební práce dokázaly dokončit maximálně v termínu, lépe před termínem dokončení," uvedl k průběhu modernizace mostu v Blatně Miroslav Krčil, starosta města Hlinsko.

Časově náročné bylo rozebrání původní mostní konstrukce a přeložení sítí, kde byla poměrně složitá situace. U provizorního mostu muselo dojít také ke kolaudaci, aby mohl být uživán. „V tuto chvíli je původní mostní konstrukce zbořená a stavba pokračuje. Nicméně bychom byli rádi, kdyby některé práce pokračovaly rychleji. Termín dokončení je ale určený a v tuto chvíli nemám informaci, že by mělo dojít k jeho posunutí. Uvidíme, jak bude probíhat samotná stavba nového mostu, protože došlo k několika komplikacím. Jedná se zejména o velké množství sítí a vznik určitých složitostí, se kterými se nepočítalo. Chápeme, že to mělo vliv na průběh stavby a toho, co takto velká stavba přináší. Dnes již ale doprava Blatnem v rámci možností funguje," pokračoval starosta Krčil.

Rekonstrukci mostní konstrukce a komunikace financuje Pardubický kraj prostřednictvím společnosti Správa a údržba silnic Pardubického kraje. Na investici se také podílí společnost VaK Chrudim, která financovala přeložku a rekonstrukci vodovodního řádu. Město Hlinsko hradí doprovodné stavební práce v okolí komunikace a rekonstrukci autobusové zastávky před bývalou školou v Blatně, kde vznikne takzvaný záliv pro čekající autobusy a tím by mělo dojít ke zvýšení bezpečnosti dopravního provozu.

V příštím roce by měla pokračovat navazující třetí etapa investice, kdy dojde k rekonstrukci ulice Resslova mezi Blatnem a světelnou křižovatkou s Adámkovou třídou. Investice je projekčně připravena a město Hlinsko navíc získalo dotaci na rekonstrukci chodníků.

Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.